Als de klant de winkel verlaat met een nieuw product of nieuwe dienst, moet de medewerker van de klantenservice dit artikel aan de klant kunnen presenteren. Van vertegenwoordigers van de klantenservice wordt ook verwacht dat ze de klant op de hoogte kunnen houden van de status van hun product. Iemand met kennis van nieuwe producten is vaak succesvoller als vertegenwoordiger van de klantenservice dan iemand die niet bekend is met de producten.

De verantwoordelijkheden van een vertegenwoordiger van de klantenservice omvatten het beantwoorden van vragen van de klant, het uitleggen van de aangeboden producten of diensten, het geven van advies of ondersteuning aan de klant en ervoor zorgen dat de klant alle informatie over het bedrijf ontvangt. Tijdig. De medewerker van de klantenservice moet kunnen communiceren met zowel de supervisor als de manager van de klant.

Sommige vertegenwoordigers van de klantenservice werken ook als interim, ze helpen de problemen van klanten op te lossen en beantwoorden vragen over hun producten en / of diensten terwijl de klant wacht tot een supervisor antwoord geeft. De medewerker van de klantenservice moet met de klant kunnen communiceren voordat deze de winkel verlaat. Van de klantenservicemedewerker kan ook worden verwacht dat hij contact opneemt met de klant zodra de klant de winkel heeft verlaten om ervoor te zorgen dat hij alle bedrijfsinformatie heeft ontvangen en tevreden is met de producten of diensten die hij heeft gekocht. De rol van de vertegenwoordiger van de klantenservice is belangrijk voor het succes van een bedrijf.

Sommige vertegenwoordigers van de klantenservice hebben een gespecialiseerd verantwoordelijkheidsgebied. Deze medewerkers kunnen bepaalde soorten klachten of problemen afhandelen. Dit is vaak gebaseerd op hun specifieke ervaring.

Sommige klantenservicemedewerkers werken samen met bedrijven die een specifieke demografie in gedachten hebben, zoals ouderen of bepaalde etnische groepen. Deze medewerkers werken in gebieden die zich op die groepen richten. Deze werknemers kunnen een zeer waardevol bezit zijn voor bedrijven die hun klanten niet willen verliezen aan een gebied met meer mensen van een ander ras, religie of economische status. Een ander type medewerker is een tweetalige medewerker, die met klanten zowel in het Engels als in het Spaans en in een andere taal of dialect werkt.

Wanneer iemand als klantenservicemedewerker werkt, moet iemand naar een klant kunnen luisteren, zijn behoeften en wensen kunnen begrijpen en de tijd nemen om hem te helpen. Ze moeten weten hoe ze informatie over hun producten moeten verstrekken, hoe ze met boze klanten moeten omgaan, hoe ze aanwijzingen moeten geven en hoe ze verwarrende verzoeken moeten behandelen.

.

Ook interessant

Interim

De Basis van het Voorlopige ReglementDe term interim komt van het Latijnse term "inter" betekenis tussen en "magister", wat betekent rechtvaardigheid. ...

Lees verder

Droomjob Vinden

Hoe Vindt u Uw Droom Met behulp van het InternetAls u op zoek bent naar een droombaan, is het waarschijnlijk dat je ook bent op zoek naar tips die u ...

Lees verder

Job Vinden

Hoe Vindt u de het Zoeken naar een Baan SuccesWat zijn de beste websites om snel vacatures te vinden? Bekijk de beste online vacaturesites, waaronder ...

Lees verder